Jojo Moyesová - Krasojezdkyně

 Krasojezdkyně - obálka knihyAhoj!

Přináším Vám recenzi na další knihu, která mi byla opět doporučena a to je Krasojezdkyně od Jojo Moyesové. Na začátku příběhu jsem si říkala: "Co to zase je??!" Nemohla jsem se do toho vůbec dostat. A po pár stránkách už jsem se od příběhu nemohla odtrhnout a četla každou volnou chvilku. Ale popořadě...

Opět je to kniha z edice světový bestseller a napsala ji Yoyo Moyesová, která byla původně žurnalistka. V jejím repertoáru jsou slavné romány jako Než jsem tě poznala, Život po tobě, Poslední dopis od tvé lásky. Tato autorka jako jedna z mála dostala dvakrát prestižní britské ocenění Romantic Novelof the Year Award (2004 a 2011).

Oficiální anotace...

V zapadlém koutě Londýna učí bývalý špičkový drezurní jezdec Henri Lachapelle svou vnučku Sarah "vzdorovat gravitaci" tak, jak to on sám kdysi dělával v elitní jezdecké akademii Le Cadre Noir ve Francii. Pak ale do jejich života zasáhne katastrofa a čtrnáctileté dívce nezbyde nic jiného, než aby se životem protloukala sama.

Náhoda a balení rybích prstů přivedou tohleskromné, ale také cílevědomé a pekelně tvrdohlavé děvče na jednu noc do domu Natashy Macauleyové, kde se zrovna hodlá na pár týdnů usídlit Natashin (téměř) exmanžel Mac, který se během toho jednoho roku, kdy jsou se ženou od sebe, zřejmě proměnil v dokonalého muže. Ntrvá dlouho a události naberou tak nečekaný spád, že se nejen Natasha, mimochodem právnička specializující se na zastupování dětí, nestačí divit...

Jak už jsem psala výše, ze začátku jsem knize moc nepřicházela na chuť. Bylo to hlavně kvůli dvěma naprosto odlišným dějovým linkám, v jedné o holčině, která se učí jezdit na koni, a druhé, o právničce, která má hodně slušně našlápnutou kariéru a zároveň řeší své romantické vztahy; které mi dohromady nedávaly absolutně žádný smysl. 

Ale po pár stránkách, kde se pomalu ale jistě začaly tyto dvě linky prolínat, a konečně to začalo dávat smysl, jsem se do příběhu zamilovala. Je fakt, že je celý román moc krásně napsaný, velmi čtivě, že vás úplně vtáhne do děje a i díky tomu jsem knihu neodložila po těch pár stránkách.

Na databázi knih má také velmi hezké recenze a hodnocení 78%, což je slušné.

Znáte tuto autorku? Četli jste od ní něco?

Komentáře

  1. O této autorce a jejich knížkách jsem už mnohokrát slyšela, ale ještě jsem nic nečetla... Ale musím říct, že tento příběh mě fakt zaujal :O.

    OdpovědětVymazat
  2. Od autorky jsem četla už hodně knížek. Její četba mě moc baví, ale už jsem od ní četla i něco, co byla hrozná nuda. Tohle jsem ještě nečetla, tuhle tématiku úplně nevyhledávám, ale věřím, že by se mi asi líbila, když jí hodnotíš kladně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Okomentovat