Práce na Covidariu

 Ahoj!

Poslední dobou sem přidávám velmi málo příspěvků. Důvod je jednoduchý. V práci jsem vytíženější více než kdykoliv předtím. Asi jsem to sem ještě nikdy nepsala, tak Vám moji práci trochu přiblížím. Jsem všeobecná sestra. Ihned po státnicích jsem nastoupila do menší okresní nemocnice, konkrétně na oddělení interní jednotky intenzivní péče (JIP). Začátky byly těžké, ale momentálně už je to 5. rok, spoustu nových věcí jsem se naučila a v práci mě momentálně jen málo co překvapí. Interna mě vždy bavila, a když to zkombinuji s intenzivní péčí, je to ten pravý šálek kávy pro mě.

Momentálně se celá situace mění. Už v březnu se rozhodlo, že naše oddělení bude využito pro covidové pacienty, kteří budou potřebovat intenzivní péči, a tak u nás proběhly různé stavební úpravy a další reorganizace celého chodu našeho oddělení. A sestry z naší JIP a ARO zde měly pracovat. Díky Bohu jsme však jaro přečkali v poklidu a my mohli fungovat jako doposud.


Situace na podzim se ale zhoršila a byli jsme nuceni otevřít všechna covidová oddělení. To znamená 4 standartní oddělení, 1 JIP (jednotka intenzivní péče) a 2 ARO (anesteziologticko-resuscitační oddělení). A personál z celé nemocnice byl přerozdělen tak, aby se toto všechno zvládalo. Řekla bych, že personál z naší JIP a ARO dopadl asi úplně nejhůř, ačkoliv je tato situace těžká pro všechny. Co se týče konkrétně našich sester z interní JIP, pendlujeme teď mezi 3 odděleními. Tedy musíme zajistit provoz na klasické interní JIP pro necovidové pacienty, a také na obou covidových oddělení ARO. Dokážete si představit ty přesčasy, když personál z jednoho oddělení najednou chodí na 3 oddělení?

Momentálně mám nejvíce služeb na covidovém ARO a je to opravdu náročné jak fyzicky, tak psychicky. K nám přijdou lidé, kteří jsou už ve skutečné dechové tísni, tudíž se dusí, což většinou vyžaduje zajištění dýchacích cest a napojení na umělou plicní ventilaci a někdy bohužel nestačí ani to. 

Denně se na nás valí další a další příjmy. Mám pocit, že kdybychom měli dvoupatrové palandy, tak je bez problému naplníme. Není to tak, že bychom u nás držely pacienty, kteří by se svým průběhem mohli být klidně doma. Na to prostě není místo! Proto mě irituje, když se nejrůznější "konspirační teorie" objevují na internetu. Mám to z první ruky. Vidím ty lidi, starám se o ně... Kdo tvrdí, že Covid neexistuje nebo že je to jen bublina, pojďte se přesvědčit a pomoct nám! Každá ruka navíc se počítá.

Momentálně začal koronavirus kosit i lidi z našich řad včetně mě. I proto jsem si našla čas na napsání článku po dlouhé době. Jsem v karanténě a zrovna mi je trochu lépe, jinak se moc dobře necítím. A to nemám žádný dramatický průběh. Uvidíme, jak to bude pokračovat dál.

Zajímá Vás něco? Chcete další článek s bližšími informacemi na toto téma? :)

Komentáře

  1. Páni, to je úplně něco jiného přečíst si informace od člověka z první ruky... Vás zdravotníků je mi právě strašně líto, protože to musí být neskutečně náročné! Držím moc palce, ať si také hlavně ty fit a vše se snad začne lepšit!

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem zase pracovník přímé péče a i k nám do domova pro seniory se to dostalo. Popravdě já jsem zrovna tu vlnu marodila doma s Covidem a jsem ráda, protože si vůbec neumím představit, jak šílené to tam muselo být a pracovat. Ještě teď se tam našli pozitivní, ale už je to jiný, protože všichni ostatní už si tím prošli. Někdo to zvládl, někdo zase ne. Každopádně bylo to šílené a já doufám, že už to období skončí. Práci sester obdivuji! Jsi šikulka a buď brzy fit! O to více ještě obdivuji, že děláš na JIPce. Každopádně u nás brigádníci byli a řeknu ti, že když nejsou z oboru, tak je to hrůza. Nebyli žádná pomoc, protože stejně nevěděli, jaký mají lidi pití, co je třeba. Všechno se jim muselo říkat a na to nebyl čas ani síly. Ti z oboru (co studují zdrávku), tak ti byli výborní. To jsem úplně čučela. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to klobouk dolů a velké díky, taky jsem měla zpětně málo času, protože dělám pro změnu v zahradnictví, které jelikož mělo výjimku mělo každý den narváno na 200%...

    OdpovědětVymazat
  4. toto téma je hodne zajímavé! mám kamarádku co dela sestricku ve vojenské nemocnici Brno a prave ted tam meli nedavno covid a hodne z nich to dostalo, takze vubec tohle vsechno musi byt narocne jak pises, podobne clanky rada ocenim!

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat

Okomentovat